Spawn 255

Декември дойде, а с него и празничното настроение, украса, греяно вино (много) и Spawn #255… писан от Тод Макфарлан… като едно време…значи ще ми трябва още греяно вино. Ех, драги господин Пол Дженкинс, защо ни напуснахте? А, да, защото не Ви бе позволено да покажете колко добър писател сте. Е, нищо, де. Да видим дали пък Макфарлан няма да се окаже задобрял.

sp2

 

Spawn #255, точно като месеца, в който излиза – ту топъл, ту студен, не знае точно какъв иска да бъде. Което си е типично за Макфарлан и начина му на писане. Но пък хубавото е, че този път историята поне помръдва мааалко повече от последния път. След като в Spawn #254 Ал получи безплатен урок за това как работи времето, за да разбере, че може да промени съдбата си, сега му предстои ново изкусително предложение. Shapeshifter-а в облик на секси мадама му предлага всичко, което смята, че Ал би искал – шанс отново да бъде човек и да има нов живот и семейство с любимата си Уанда. Spawn вече има достатъчно горчив опит с подобни предложения, та мисля, че се досещате какъв е отговорът му.

sp4

 

От тази сцена с лек екшън (ама наистина лек) се пренасяме към коренно различен тон, толкова внезапно, колкото падна и първият сняг преди няколко седмици. Виждаме погребението на Уанда, на което присъстват съпругът й Тери (и някогашен най-добър приятел на Ал), баба Блейк, както и децата на Тери и Уанда – Сиан и… близнаците Кейт и Джейк. Ако сте чели само комиксите, които излизаха тук преди години, те вероятно са ви непознати, защото броевете така и не стигнаха до тяхната поява. Но ако като  мен сте си чели чинно всичко останало, знаете за тях. Проблемът с появата им тук и сега е, че поне доколкото аз помня те бяха приемни тела на Бог и Дявола, премахнати от спомените на всички и затворени в мини-измерение. Освен ако не съм пропуснал нещо или бъркам… помогнете ми в коментарите, моля!

sp5

 

Иначе сцената с погребението си върши работата добре – създава точното насторение, изразява добре емоциите на персонажите, а после виждаме и съкрушения Тери. Честно казано с тези сцени Макфарлан се е справил доста по-добре по отношение на диалога, от колкото с тези в началото и края. Но не достатъчно – вече не сме 90те, а аз не съм на 12, че за диалога да ми е все тая. Тук е мястото и да поздравя отново Йоана Гацова за превода – да се превеждат диалози на Макфарлан е изключително трудно и вероятно изнервящо, но тя се е справила за пореден път! Браво!

sp7

 

Но това, заради което все пак броят си заслужава, е артът. Джонбой влага много заряд в сцените, емоциите на героите и поддържа добър баланс между цвят и светлосянка. За това естествено му помагат и цветовете на Лаура Мартин, която лиспваше в предишния брой… и липсата бе забележима. Това за мое съжаление е последният брой изцяло рисуван от Джонбой. Следващият е рисуван само наполовина от него, а другата половина поема Шимон Кудрински (Spawn #250). Но това ще го разискаваме подробно следващия път.

sp8

 

И така Spawn #255 – смесица от добър арт, не особено добър диалог, но и с добър баланс на сцени с кърваво спречкване и драматични моменти. Но е пък стъпка напред от Spawn #254. Продължавам да напомням, че Ал Симънс е един от любимите ми персонажи, който има нужда да попадне в ръцете на талантлив писател, за да го развие подобаващо. Точно както направиха навремето Нийл Гейман, Алън Мур и Грант Морисън, когато написаха няколко броеве с него. За жалост и поради непонятни за мен причини, броевете писани от Гейман и Мур бяха пропуснати от Хит Комикс, които издавха тогава Spawn, но пък имаме тези  от Морисън. Падат се 7 и 8 – изровете си ги, прочетете ги пак и ще се убедите колко по-различен и добре изграден персонаж е неговият Ал. Да не говорим и за историите.

За щастие на Макфарлан няма да му  се наложи  да се справя сам още дълго, така че Ал го очакват по-добри дни! 😉

А до тогава очакваме следвашия брой! Чао!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s